Saturday, July 9, 2011

MAJLIS JASAMU DIKENANG- USTAZ ABDULLAH




Assalammualaikum dan salam sejahtera..Sudah lama ana tak update blog ni kan??Rindu pula nak menulis blog ni..hehe..Bersyukur ke hadrat illahi kerana masih lagi diberi kesempatan untuk bernafas pada hari ini dan sebagainya...Jadi gunakannya ke arah yang bermanfaat,i'Allah..

Tidak lupa juga untuk kita selawat ke atas junjungan besar kita Nabi Muhammad s.a.w selaku imam yang akan memberi syafaat kepada umatnya kelak,i'Allah..

Baiklah pada  kali ini ana ingin menulis satu rencana seperti tajuk yang tertera di atas,iaitu tentang perpindahan Ustaz Abdullah Harun ke Maktab Mahmud Sik pada selasa yang lepas 21 Julai 2011.Majlis ini dimulakan dengan ucapan ketua pelajar iaitu Ketua Pengawas Muhammad Afiq dan kemudian ucapan dari wakil guru iaitu Cikgu Rubiah.




Dan kemudian ucapan dari Pengetua baru Maktab Mahmud Yan iaitu ayahanda Ustaz Mohd Asri Bin Saad..




   
Selepas selesai ucapan oleh ayahanda,acara diteruskan lagi dengan tayangan slide dan sajak yang menyetuh hati dan jiwa yang disampaikan oleh wakil pelajar puteri..Seterusnya acara nasyid dari pasukan nasyid sekolah yang agak hebat dan menarik..











Kemudian diteruskan lagi dengan acara monolog dari pelajar putera 3 Ikhlas...






Kesedihan jelas terpancar dari riak wajah ustaz2 dan ustazah2..



Ucapan terakhir dari ayahanda Ustaz Abdullah di Maktab Mahmud Yan...Dan ayahanda ada berpesan kepada kami agar mengekalkan kecemerlangan kami di sini,belajar rajin2 hingga ke puncak gading dan banyak lagi..Beliau juga sempat menjemput pasukan nasyid sekolah untuk pergi membuat persembahan nasyid di Maktab Mahmud Sik..




Kemudian penyampaian saguhati dari pihak sekolah kepada Ustaz Abdullah Bin Harun..
Setelah selesai majlis,acara salam-bersalaman dan sesi tangkap gambar antara murid2 dan Ustaz Abdullah..Alhamdulillah majlis tersebut berjalan dengan lancar.. 
















No comments:

Post a Comment